Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 11, 2013

Pregnancy: Beza Mengandung anak lelaki & perempuan

Assalamualaikum.

Alhamdullilah. Kandungan saya dah masuk 23 weeks. Orang kata dah separuh jalan.

Kali ni saya just nak share pengalaman mengandungkan baby girl & boy. Perbezaan dia amatla ketara. Saya share ikut pengalaman sendiri la yerk harap leh dijadikan panduan:

Baby girl:
1. Tak minat makan seafood. Ayam je ok
2. Alahan lagi teruk dan lama sikit
3. Tak leh makan nasi. Selera western haha..
4. Perut lebih ringan. 8 bulan baru rasa berat sikit

Baby Boy:
1. Suka makan seafood. Ayam adalah sangat meloyakan
2. Alahan sederhana & cepat abis
3. Boleh makan nasi. Selera melayu
4. Perut adalah berat walaupon baru nak masuk 6 months. Berat tulang kottttt
5. Pemalas yang amat
6. Cepat letih
7. Baby lebih aktif tendang sana sini
8. Sakit gigi wooo. Memang betul la tu baby boy amik lagi banyak calcium.

Okayla tu je la kot perbezaan yang ketara yang saya boleh rasa. Memang sangat berbeza la. Kita boleh rasa sendiri. :)

8 comments:

mshazadoes said...

dan pengalaman menjadi ibu terlalu indah buat aku mekkk :)

Halimaton Hanafee said...

baby aktif menendang kn..samala...kemain kuat die tendang ..bru je msuk 20 weeks..dulu kakak dia biasa2 je

Seimura said...

terbalik pulak dgn saya. masa ngandung baby girl saya, suka betol makan seafood, ayam tak suka.

Aty Fared said...

orang kate..lain jantina memang lain rasenyer..lain anak pon sama jugak..anak pertama gitu..anak kedua gini..memang tak kan sama ar kirenyer orang kate..:) eerr..aty tak de pengalaman lagi..heheh

babybugmum said...

dya..kannn...memang pengalaman yg takkan leh lupa :)

babybugmum said...

halimaton..thanks dtg cni..best kan bila baby tendang :)

babybugmum said...

seimura..
yeke..wa ingtkan sume sama je..

babybugmum said...

aty..ye kot..hehe :)