Monday, February 4, 2013

Camana nak wean off bfeeding??

aaaaaaa..tetiba je kan. Lama tak tulis tetiba buat tajuk gitu. I tengah berusaha nak fully wean off bf sofea. Sofea now 17 months now. I hv my own reason nak wean off sepenuhnya. Siang ari kat nursery Sofea minum FM..Lactogen ( Aii selamat perut dia serasi susu ni je tak mintak susu mahal2 :p). Kalau dok ngan papa dia kat rumah bole je dia minum susu formula. 

Tapi budak dah makin besar, makin bijok yerk..bila mak dia ni ada dengan dia jangan arap mao minum itu susu dari botol..Orang sua dia tutup rapat2 mulut. Kelakar pon ada. Sedih pon ada bila tengok. Bila sedih tu, mulala kasi balik nenen..Tak berjaya.

Baca kat babycenter ada macam2 tips bole cuba. Tapi hari ni nak cuba pakai belacan dulu. huhu. Sad but terpaksa...Hope Sofea leh terima hakikat ini..hoho...

Okla..wish me luck....smbung keje yg banyak gilossss

1 comment:

dya said...

np x bagi je dlu..kesian dia zati ..lgpun nenen ko de susu lgi kan??