Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 27, 2013

20 Weeks :) ..BLUE BLUE BLUE!!

Assalamualaikum..

Alhamdullillah, baby dalam pewut ni dah berusia 20 weeks. 20 weeks more to go.

Last Saturday saya pergi checkup for 20 weeks. Dah makin selesa dengan my gynae. Insyaallah akan bersalin kat situ with my gynae. Kali ni gynae tak sama dengan time lahirkan Sofea dulu :) .

Perkembangan baby alhamdullilah, sihat. Aktif bergerak sebab selalunya sebelum pergi chekup, breakfast dengan jayanya dulu. Berat, panjang sume normal.

Paling excited kami nak tengok adalah gender baby. Alhamdullilah dah nampak jelas. BOY :) . Papa budak paling excited sebab dia memang berdoa untuk dapat baby boy. Nak kawan untuk buat collection gundam/transformer/whatsoever menan yang ntahpape tu yang saya tak kasi beli sebab membazir. Now, bolela kan sebab dah ada reason... kununnya.

Mama budak pulak dah naik berat 1kg lagi. Now 53kg. Agak sikit naik compare dengan Sofea. Kalo time Sofea dulu, 20 weeks saya dah 54/55kg!! Asked my gynae, dia kata normal anak ke 2 akan naik kurang daripada anak pertama. Macam saya dulu total weight naik 10kg, maybe anak ke 2 ni total weight akan naik 8kg...Ohhh..bagusla kalo gitu, takdela pening sangat nak turun berat. Selalunya after baby keluar 5kg akan otomatik hilang begitu saje. Jadinya tinggal sikit lagi berat untuk diturunkan. Bagus2 hehe :).

Gambar baby tertinggal kat umah. Nanti esok I kongsi2 yerk!!!

p/s: Harini pose. Pose ganti..ada 5 days lagi. Adakah mampu bertahan arini. Semoga Allah mudahkan..Amin..

1 comment:

mshazadoes said...

slmt berbuka puasa...
wahh besh lah mek dpt boy !..