Daisypath Anniversary tickers Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 4, 2013

long rest..busan..wean off drama

assalamualaikum..ye saya tengah cuti lagi. sume sebab sakit gigi n alahan teruk. my gynae siap tanya nak cuti bape hari (nyesal lak tak cakap seminggu). gynae bagi 3 days rehat kat rumah. kalau pegi keje bukan leh buat apa pon..mesti dapat bertahan half day je. lagipun project dah tapeout. tak rasa bersalah sangat.

keje kat umah ni adalah baring sampai naik busan. keje umah langsung tak sentuh sebab takde
perasaan. bole gitu. punyala pemalas preggy kali ni. salahkan hormon hee.

citer pasal wean off sofea..alhamdullilah bolela dikatakan 80% dah berjaya. caranya memang tak mmudah, penuh drama. memula dulu sofea nangis, mama dia ikut sekali nangis. ada sekali time dalam kete time tu demi Allah rasa nak pitam sebab lewat balik keje. amik sofea dia nak susu pulak. saya tak dapat bagi. dua2 meraung dalam kete.

mula2 kitorang buat, papa dia akan bagi susu & mama dia terpaksa lari ke mana2.. kalo dia nangis kena pujuk2. lama2 mama dia yang bagi pon dia leh minum. kalo memalam memang takleh tido sekali. papa dia kena tdokan kat luar. sampai bila? ntahla biarla masa yg tentukan. sekarang ni cuma time dia betul2 mengantuk je dia cari nenen mama. kalo tengok susah sangat dia nak tdo, saya sua jugak but after dia minum susu from bottle. kaedah sapu itu ini memang saya tak buat :). sebenarnya yg paling saya rasa bertuah sebab ada bantuan hasben. kalo tak, memanh misi susah nak berjaya. saya salute ibu2 yang masih menyusu walaupun tengah preggy. terus terang saya tak mampu. nak berdiri lama pon tak mampu ni hehe

okla takat ni dulu..nak sambung rehat walaupun memang tengah baring ni heee..daa

1 comment:

mshazadoes said...

zatie,besenya morning sickness ni sampi 3month je ke?